Media / Lokaal bedrijfsnieuws / Nieuwe productlijn voor de Atlas Copco Divisie Portable Air

Nieuwe productlijn voor de Atlas Copco Divisie Portable Air

2010-09-02

Als aanvulling op het Portable Air-portfolio van compressoren en generatoren heeft Atlas Copco besloten om de serie WEDA dompelpompen te verplaatsen van de divisie Construction Tools (CTO) naar de divisie Portable Air (APE).

"Er is veel synergie tussen de pompenindustrie en ons huidige aanbod, zeker gezien onze bestaande klantenkring voor generatoren in de bouw-, verhuur- en mijnbouwsector. Wij zien dit als een interessante groeimogelijkheid en uitbreiding voor de divisie," aldus Geert Follens, President van de Atlas Copco Divisie Portable Air.

GeertFollens.jpg
De eerste stap is de overheveling van de afdelingen verkoop en service, en van de rapportageafdeling. Deze overgang start op 1 september 2010. De productie, die momenteel in de CTO-fabriek in Saint Valery (Frankrijk) gevestigd is, wordt verplaatst naar de APE-productieëenheid in Bad Oeynhausen, Duitsland.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Elsie Vestraets,  PR Coordinator Portable Air Divisie
Telefoon: +32 (0)3 401 98 11  / e-mail: elsie.vestraets@be.atlascopco.com

Atlas Copco is een industriële groep die wereldwijd marktleider is op het gebied van compressoren, apparatuur voor de bouw en mijnbouw, industriële gereedschappen en montagesystemen. De groep levert duurzame oplossingen om de productiviteit van de klanten te verhogen in de vorm van innovatieve producten en diensten. Het bedrijf, dat in 1873 is opgericht, heeft zijn hoofdkantoor in Stockholm, Zweden, en is wereldwijd actief in meer dan 170 landen. In 2009 werkten er ongeveer 30 000 mensen bij Atlas Copco en bedroeg de totale omzet 6,0 miljard euro. Meer informatie is te vinden op www.atlascopco.com.

Portable Air is een divisie binnen de business area Compressor Technique van Atlas Copco. Zij ontwikkelt, produceert en verkoopt wereldwijd mobiele compressoren, hogedrukboosters en generatoren voor mobiele stroomvoorziening. Producten worden onder verschillende merknamen aangeboden aan diverse takken van industrie, waaronder bouw, mijnbouw, olie en gas en verhuur. Het hoofdkantoor en het belangrijkste ontwikkelingscentrum van deze divisie zijn gevestigd in Antwerpen, België. De productiebedrijven zijn gevestigd over de hele wereld, voornamelijk in België, de VS, India, Brazilië en China.

Verzenden naar een vriend Afdrukken Delen